کد خبر: ۹۴۲۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال| نبرد قهرمان و نایب قهرمان

در هفته هشتم لیگ برتر از بین تیم‌های حاضر در آسیا فقط استقلال به میدان می‌رود و سایر تیم‌ها درخواست کردند تا بازی هایشان به تعویق بیفتد و فردا سه مسابقه در یزد، قزوین و خوزستان برگزار خواهد شد.
هفته هشتم لیگ برتر فوتبال| نبرد قهرمان و نایب قهرمان
آفتاب‌‌نیوز :

نیامدن تیم قطر به ایران و برگزاری این مسابقه در فیفا دی در خارج از کشور باعث شد که بسیاری از برنامه‌های فوتبال ما دچار تغییر شود. از آن جمله سه تیم پرسپولیس، تراکتور و سپاهان که خواهان معوق شدن زمان مسابقات شان در هفته هشتم لیگ برتر شدند.

دیدار‌های این هفته روز پنجشنبه با انجام سه مسابقه آغاز می‌شود. نگاهی به این دیدار‌ها می‌اندازیم.

چادرملو اردکان – خیبرخرم آباد؛ نبرد قهرمان و نایب قهرمان

تقابل دو تیم تازه وارد به لیگ برتر جذاب خواهد بود، در واقع می‌توان به صورت غیر رسمی و فانتزی این بازی را نوعی سوپرجام لیگ یک فصل گذشته دانست، جایی که خیبر خرم آباد قهرمان و چادرملو نایب قهرمان شد. در لیگ برتر، اما این تیم چادرملو بود که بهتر نتیجه گرفت و اکنون با سعید اخباری سرمربی فصل گذشته خود با ۸ امتیاز در رده نهم ایستاده، اما خیبرخرم اباد دومین سرمربی را هم آورده و با ۶ امتیاز روی پله یازدهم است.

چادرملو در ۵ دیدار اخیر خود ۲ برد یک مساوی و ۲ شکست داشتند که آخرین بازی شان مقابل پرسپولیس بود که در ثانیه‌های اخر شکست خوردند. 

خیبر خرم آباد، اما در ۵ مسابقه اخیر خود رنگ برد را ندیده و دو باخت و سه مساوی داشته است. این سومین مسابقه اولریو سرمربی برزیلی خیبر است که هوداران فوتبال لرستان و خیبر منتظر برد تیم محبوب شان با این مربی هستند. مهردا قنبری با ۳ گل زده بهترین بازیکن خیبر است و در تیم چادرملو هم هادی حبیبی نژاد با ۲ گل زده چهره شاخص تیم یزدی محسوب می‌شود.

شمس آذر قزوین – هوادار تهران؛ نبرد رحمتی و دقیقی

نبرد دو تیم بحران زده جالب خواهد بود هرچند شمس آذر قبل از فیفا دی با شکست دادن مس رفسنجان سرو سامانی به وضعیت خود داد و از قعر جدول به رده دوازدهم جدول رسید و اکنون ۶ امتیاز دارد، اما هوادار در ۵ بازی اخیرش فقط دو مساوی کسب کرده و اولین گل فصل خود را هم به استقلال از روی نقطه پنالتی زد.

هر دو مسابقه فصل گذشته را هوادار برد و شمس آذر که یقه همه تیم‌های بزرگ را می‌گرفت ۶ امتیاز به هوادار داد. سیدمهدی رحمتی سرمربی خوش آتیه و آرام هوادار برای اینکه بتواند از قعر جدول فاصله بگیرد باید در این مسابقه پیروز شود این تیم تهرانی فقط ۳ امتیاز گرفته و ۸ گل خورده به اندازه شمس آذر! اما تیم قزوینی ۵ برابر هوادار گل زنی کرده است!

سعید دقیقی هم از مربیان جوان و با آتیه فوتبال کشورمان است و باید دید در سومین تقابل تاریخ دو تیم در لیگ برتر کدام تیم پیروز می‌شود. هوادار از بحران خارج می‌شود یا این تیم شمس آذر است که به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

استقلال خوزستان – مس رفسنجان؛ دومین برد آبی پوشان اهوازی؟

همسایه‌های جدول لیگ برتر در حالی به مصاف هم می‌روند که هر دو بازی آخرشان را باخته اند. استقلال خوزستان در رده سیزدهم جدول قرار گرفته و مقابل سپاهان و ملوان از تیم‌های خوب این فصل بازنده شده، اما مس رفسنجان حتی مقابل تیم تازه وارد چادرملو و همچنین شمس آذر قزوین بازنده شده تا محرم نویدکیا سرمربی آرامش را از دست بدهد. تا لحظه نوشتن این خبر هنوز جانشین نویدکیا در مس مشخص نشده و مربیان مختلفی از مسعود شجاعی تا علیرضا منصوریان تا محمد ربیعی سرمربی ذوب آهن و... نامشان در رسانه‌ها مطرح می‌شود و حتی خبر بازگشت محرم هم به گوش می‌رسد! به هر حال مس واقعا در بحران فرو رفته، اما استقلال خوزستان شرایطش خیلی بد نیست.

بوژوویچ مربی کروات آبی‌های خوزستان حتی اعلام کرد حاضر است با دشمنان ایران بجنگد و اسلحه بدست بگیرد. او البته گفته دراین فصل تیمش لیاقت کسب بیش از ۶ امتیاز را داشته است، زیرا تیمش فوتبال خوبی بازی می‌کند. تنها بردآبی‌های اهواز مقابل استقلال بود که زمینه ساز اخراج نکونام را هم فراهم کرد!

استقلال خوزستان حالا شاید بهترین فرصت را در اختیار دارد تا به دومین برد فصل خود برسد و بازیکنان مس رفسنجان هم بدون سرمربی احتمالا برای نباختن تلاش خواهند کرد.

هفته هشتم؛ گرامیداشت هفته تربیت بدنی

پنجشنبه ۲۶ مهر

چادرملو اردکان - خیبر خرم‌آباد- ساعت ۱۸- ورزشگاه شهید نصیری یزد

شمس‌آذر قزوین - هوادارتهران- ساعت ۱۸- ورزشگاه سردار ازادگان قزوین

ملوان بندر انزلی - پرسپولیس- ورزشگاه تختی انزلی (معوق شد) 

استقلال خوزستان - مس رفسنجان- ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه غدیر اهواز

فولاد مبارکه سپاهان - نساجی مازندران- (معوق) 

جمعه ۲۷ مهر

گل‌گهر سیرجان - تراکتورتبریز- ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان (معوق) 

استقلال - ذوب‌آهن اصفهان- ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه شهدای شهر قدس اعلام می‌شود.

یکشنبه ۲۹ مهر

آلومینیوم اراک - فولاد خوزستان- ساعت ۱۸:۱۵- ورزشگاه یادگار امام اراک

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین